Haber

Peugeot 2008 makyajlandı!

3 yılı aşkın süredir Avrupa ve Türkiye B-SUV pazarlarının en çok satanlar listelerinde yer alan Peugeot 2008, yeni tasarım çizgisi kapsamında makyajlandı.

Marka, 2019 yılı sonunda tanıttığı 2008 yılından itibaren yaklaşık 700 bin adet üretirken, Avrupa ve Türkiye B-SUV segment satışlarında hep podyumda yer aldı. 2021 yılında Avrupa’da en çok satan Peugeot 2008, 2021 yılında da Türkiye’de en çok satan B-SUV oldu. 2019 yılından itibaren kendi segmentinde elektriğe geçişin öncüsü olan A.Ş.

Model ailesinin 2022 yılı satışlarının yüzde 17,4’ünü oluşturan e-2008, Avrupa’da elektrikli B-SUV satışlarında podyuma çıktı. Peugeot 2008, İspanya’daki Vigo Fabrikasında üretiliyor. Active, Allure, GT olmak üzere üç donanım seviyesi ve 406 km’ye kadar menzile (WLTP karışık döngü) sahip yeni 115 kW/156 HP tamamen elektrikli motor da dahil olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle 2023 yazında satışa sunulacak. 2024 yılında yeni bir hibrit versiyon ile çalışma yelpazesi daha da genişletilecek.

Kompakt boyutlarını koruyan Peugeot 2008, 4.30 m uzunluğa, 1987 m genişliğe (aynalar dahil), 1.55 m yüksekliğe sahipken, bagaj hacmi 434 litre. 2008, üç farklı donanım seviyesinde sunulmaya devam ediyor.

Aktif: Önde 3 pençe ve arkada 3 çift LED ile yeni ışık imzası, arka park yardımı, otomatik klima, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli yan aynalar, i-Cockpit ile 10 inç merkezi dokunmatik ekran, 1 USB-C öndeki bağlantı noktası.

Allure: Aktif donanım seviyesine ek olarak, 17 inç Karaköy alaşım jantları, gövde renginde ızgarası, ön ve arka park takviyesi, 10 inç dijital gösterge paneli ve 10 inç yüksek çözünürlüklü merkezi dokunmatik ekranı ile Peugeot i-Cockpit, i-Connect bilgi-eğlence sistemi ile kapsamlı akıllı telefon bağlantısı, önde 2 UBS-C soketi, arkada 1 USB-C soketi ve 1 USB-A soketi.

GT: Allure donanım seviyesine ek olarak Full LED farlar, otopark için yüksek çözünürlüklü kamera, anahtarsız giriş ve çalıştırma, karşılama aydınlatmalı elektrikli katlanır aynalar, Black Diamond tavan, GT logoları var.

Peugeot Tasarım Müdürü Matthias Hossann, model hakkında şunları söyledi; “Peugeot, teknolojisini ve kedimsi kimliğini yeni 2008 ile güçlendirmeye devam ediyor. Tasarım çalışmasının ana unsurlarından biri ön taraftaki 3 pençe imzasıdır. Ayrıca SUV modelini bu kadar çekici kılan sağlam ve kaslı tasarım. başarılı olan tüm pazarları ileriye taşıyor ve yeni 2008’lerin sınıf atlama hamlesini gözler önüne seriyor.

SUV tasarımı

Güncellenen 2008’lerin ön, yan ve arka logoları yeni bir yazı tipine ve yeni bir Bazalt Gri rengine sahiptir. e-2008, Dichroic Mavi ve Beyaz renklerde bir “e” logosuna sahiptir. Arkada, Peugeot yazısı bagaj kapağının tüm genişliği boyunca uzanıyor.

2008, 508 sedan ve 508 SW modellerinden sonra yeni ışık imzasını benimseyen ikinci modeldir. Bu, yeni 2008’de tampondaki parlak siyah eklere entegre edilmiş üç dikey ışık pençesiyle daha da artırılmıştır. GT versiyonlarında, ilk kez kullanılan tam LED farların aydınlatmasında üç pençenin çarpıcı etkisi, üç ışık modülüyle daha da vurgulanıyor. Bu açıdan GT versiyonu diğer versiyonlardan farklılaşıyor. Yeni cephesiyle birlikte 2008 marka logosunu da taşıyan; Daha geniş, farlarla entegre ve aracın duruşunu güçlendiren özel bir yatay ızgara tasarımı içerir. Aktif versiyonun ön tarafını parlak siyah yatay detaylar süslüyor. Allure ve GT versiyonlarında cephe, gövde ile aynı renkteki dikey detaylarla öne çıkıyor. Bu, cephenin dikey duruşunu güçlendirmek için koyu uçlara kadar uzanır. Gövde rengindeki ayrıntılar, ızgaranın tamponla daha uygun şekilde bütünleşmesini sağlar.

Arkada, yeniden tasarlanmış ışık imzasıyla, 2008’in tüm versiyonlarında yeni LED stop lambaları bulunuyor. Peugeot otomobillerinin arkasını karakterize eden sembolik üç pençe yeniden yorumlandı. İnce ve şık arka farlar, otomobilin genişlik hissini artıran birbirine kenetlenen üç yatay çıta çiftinden oluşuyor. Ayrıca geri vites lambaları ve dönüş sinyalleri LED’dir.

Modelin lansman rengi çağdaş Selenyum Grisi olarak seçilmiştir. Mavimsi gri vurgularla zenginleştirilmiş yeni Okenit Beyazı, yeni 2008’in güçlü tasarımını daha da vurguluyor. GT versiyonu, standart olarak siyah iki renkli bir tavanla geliyor. Seçilen gövde renginden bağımsız olarak, tüm yeni 2008 versiyonları siyah aynalar kullanır. Yeni 2008; 6 gövde renginde sunulacak: Selenium Grey, Techno Grey, Okenit White, Pearl Black, Elixir Red ve Vertigo Blue.

Peugeot 2008, 408 modelinde tanıtılanlara benzer, çekici bir tasarıma sahip yeni alaşım jantlar alıyor. 16 inç Noma (Active), 17 inç Karaköy (Allure ve GT) veya 18 inç Evissa (GT’de opsiyonel) gibi farklı jant seçenekleri bulunuyor. Tüm alaşım jantlar, çivileri gizleyen Peugeot logosuyla süslenmiş 4 kollu bir göbeğe sahiptir. 2008’in tüm versiyonları, yükseltme stratejisini destekleyen yeni koltuk kumaşlarına sahiptir, örneğin GT versiyonlarında bir seçenek olarak sunulan yeni Alcantara.

Model hakkında açıklama yapan Peugeot Artwork Müdürü Jerome Micheron; “Peugeot 2008 atılımını güçlendiriyor ve tamamen elektrikli versiyonda her zamankinden daha güçlü SUV tasarımı, yeni nesil bağlanabilirlik ve daha uzun menzil ile yeni bir boyuta giriyor. 400 km “Ayrıca, çok dinamik bir pazarda, B-SUV podyumun zirvesinde kalmak için gerekenlere sahip. Peugeot, değerlerini en iyi şekilde yansıtan sürdürülebilir bir deneyim arayan geniş bir müşteri kitlesine hitap etmeye devam edecek.”

Peugeot i-Kokpit

Kabinin kilit unsurlarından biri olan i-Cockpit, markanın en güçlü özelliklerinden biri olmaya devam ediyor. Son 10 yılda 10 milyondan fazla satışı olan Peugeot i-Cockpit, ergonomiyi ve sürüş keyfini optimize etmek için mevcut 2008 ile daha da geliştirildi. Yeni dijital gösterge paneli, direksiyon simidinin hemen üzerinde, göz hizasında ideal bir konuma sahiptir. 2008’in gösterge paneli, Allure ve GT versiyonlarında dijitaldir. 10 inçlik dijital ekran yeni bir tasarıma sahiptir ve GT versiyonlarında 3D olarak donatılmıştır. Ekranın rengi, bilgi sistemi ve öncelik, sürücünün tercihlerine göre ayarlanabiliyor. Aktif versiyon, bir analog gösterge paneli ile donatılmıştır. 2008 modellerinin tamamında 10 inçlik merkezi dokunmatik ekran standart olarak sunulurken, daha önce ilk iki donanım seviyesinde 7 inç olarak kullanıcılara sunuluyordu. Bu ekran, radyo ve telefon işlevlerini (Aktif sürüm) veya en yeni nesil i-Connect ve i-Connect Advanced bilgi-eğlence sistemlerini kontrol etmek için kullanılır.

Allure ve GT versiyonlarında merkezi ekran da HD teknolojisine sahip. Fonksiyonlara hızlı erişim için merkezi ekranın altında piyano tuşları da bulunmaktadır. Olayların merkezinde yer alan kompakt direksiyon simidi, i-Cockpit mimarisinin önemli bir unsuru olmaya devam ediyor; Çeviklik ve hareket hassasiyeti sunarak sürüş keyfini 10 kat artırır. Direksiyon simidinin ortasında yeni logo ve versiyona bağlı olarak jantın alt kenarında yeni GT logosu bulunuyor. Multimedya sisteminin (ses kaynakları, telefon) yanı sıra ses ve sesle kontrol fonksiyonlarını da içerir. 2008 GT’nin içi de, bazıları 8 farklı renkte özelleştirilebilen, bazıları yeni merkezi dokunmatik ekranla koordineli ve seçilen sürüş moduyla uyumlu ortam aydınlatması sunmaya başlar. 6 vitesli düz şanzımanlı 2008 versiyonları, geliştirilmiş ergonomi için yeni bir vites topuzuna sahiptir. Otomatik şanzımanlı 2008 versiyonları, 2022 baharında tanıtılan pratik vites koluna sahip olmaya devam ediyor. Peugeot 2008; 3 sürüş moduna erişim sağlayan Kavrama Kontrolü ile donatılmıştır: kum, çamur ve kar. Mevcut olduğu pazara bağlı olarak, Grip Control ayrıca “3PMSF” dört mevsim lastikleriyle birleştirilir.

Elektrifikasyon ve bağlantı

Mevcut 2008, modern yapısı, verimli elektrik motorları ve yeni nesil kontak çözümleri ile yeni müşteriler çekmeyi hedeflemektedir. e-208 ve e-308 modellerinde kullanılan yeni motor ile e-2008, tamamen elektrikli B-SUV segmentindeki lider konumunu pekiştiriyor. Pik güç yüzde 15 artarak 100 kW/136 BG’den 115 kW/156 BG’ye çıkarken, pil 50 kWh’den 54 kWh’ye çıkarıldı. Verimliliği optimize etme, performansı artırma çabaları, ancak aynı anda menzilin 345 km yerine 406 km’ye ulaşmasını sağlar (WLTP). e-2008, tüm şarj çözümlerine uygun iki tip entegre şarj cihazı ile donatılmıştır. Tek fazlı 7,4 kw şarj cihazı standart olarak sunulurken, opsiyonel olarak üç fazlı 11 kw şarj cihazı seçilebilir. Yüzde 20’den yüzde 80’e tahmini şarj süreleri; Genel şarj noktasında 30 dakika (100 kW), Wallbox’ta 4 saat 40 dakika (7,4 kW) ve elektrik prizinde 11 saat 10 dakika (3,2 kW). Peugeot e-2008’in bataryası 8 yıl veya 160 bin km garanti ile satılıyor.

Güncellenen 2008, yeni nesil 136 HP PureTech fuel-oil motor ve bir elektrik motoru içeren yeni 6 vitesli çift kavramalı elektrikli şanzımandan oluşan yeni 48V Hibrit aktarma organı ile 2024’ün başlarında da satışa sunulacak. Sürüş sırasında şarj olan akü sayesinde bu teknoloji, alt motor kademelerinde ekstra tork ve yüzde 15’e varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Bir hibrit sistemle donatılan 2008, şehir içi sürüşünün yarısından fazlasını tamamen elektrikli modda sıfır emisyonla geçirebilir.

Model, elektriğin yanı sıra fuel oil ve dizel motor seçenekleriyle yollara çıkıyor.

PureTech 100: Stop & Start sistemine sahip 3 silindirli 1.2 litrelik motor 100 HP güç üretiyor ve 6 ileri manuel şanzıman ile donatılıyor.

PureTech 130: Stop & Start sistemi ile donatılan 3 silindirli 1.2 litrelik motor 130 HP güç üretiyor ve 6 ileri manuel şanzımanın dışında 8 kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile donatılabiliyor.

BlueHDi 130 EAT8: Stop & Start sistemine sahip 4 silindirli 1.5 litrelik motor 130 HP güç üretiyor ve 8 kademeli otomatik şanzıman EAT8 ile donatılıyor.

En yeni nesil Peugeot ile ilgili bilgi sistemleriyle donatılmış olan 2008 Allure versiyonu artık standart olarak i-Connect ile sunuluyor. 2008 GT versiyonu isteğe bağlı olarak i-Connect Advanced ile donatılabilir. Her ikisi de merkezi 10 inç yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran aracılığıyla kontrol edilebilir. Ekran içeriği bir “widget” veya kısayollar ile hızlı bir şekilde özelleştirilebilir, akıllı telefon gibi kullanımı kolay bir arayüz sunulur. Bildirimler için menülerin ortasında soldan sağa, yukarıdan aşağıya kaydırmak veya uygulama ekranını açmak için üç parmakla dokunmak yeterli. Kullanıcılar istedikleri zaman ekranın alt kısmındaki piyano düğmelerine basarak ana sayfaya dönebilirler. Ekranın üst kısmındaki sabit bir çizgi, dış sıcaklık ve hava durumu bilgilerini, widget sayfalarındaki konumu, kişi verilerini, bildirimleri ve saati gösterir.

Peugeot i-Connect sistemi, kablosuz yansıtma (Apple CarPlay/Android Auto) sayesinde gelişmiş bağlantı sunar. Teknolojik deneyimi, i-Connect Advanced ile etkinleştirilen yüksek performanslı TomTom kişi navigasyon sistemi tarafından desteklenmektedir. Harita, okuma kolaylığı için 10 inçlik ekranın tamamında görüntülenir. Sistem kablosuz olarak güncellenmektedir. Doğal dilde ses tanıma işlevi ile i-Connect Advanced, “OK Peugeot” komutu ile tüm bilgi-eğlence işlevlerine erişim sağlar. Kullanıcılara yardımcı olmak ve sorularını yanıtlamak için sistem ayrıca entegre belgeler ve eğitimler içerir.

Mevcut 2008 Allure ve GT sürümlerinde artık standart olarak 3 USB-C soketi (2 önde, 1 arkada) ve 1 USB-A soketi (Arka) bulunmaktadır. 2008 Active’de önde 1 adet USB-C soketi bulunurken, e-2008’de ayrıca 1 adet USB-C soketi ve arkada 1 adet USB-A soketi bulunuyor.

Makyajlı 2008 Allure versiyonları, isteğe bağlı olarak 15 W’lık bir akıllı telefon şarj cihazı (önceden 5 W) ile donatılabilir. Bu donanım GT versiyonunda standarttır. Yine orta konsolun arkasında bulunur ve kablosuz yansıtma işlevini kullanırken akıllı telefonu şarj eder.

Peugeot 2008’deki yeni ön ve arka park yardımcı kameraları yüksek çözünürlüklü bir görüntü sağlar. Donanım seviyesine bağlı olarak, yeni yüksek çözünürlüklü ön kamera (Kör Nokta İzleme özellikli) artık bir seçenek olarak sunuluyor ve otomobilin yakın çevresini 360° görüntülerken gösteriyor.

Yeni yüksek çözünürlüklü park yardımcı kameralarına ek olarak, yeni 2008, sürüşü daha güvenli ve kolay hale getiren donanımlarla yola çıkacak.

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu