Teknoloji

Markalar, Uzun Vadeli Pazar Yol Haritaları İçin Dijital Verileri Analiz Etmeli ve Ölçmeli

Dijital pazarlama bütçeleri her geçen gün artarken, pazarlamanın etkisini ölçmek ve analiz etmek de bir o kadar değerli hale geliyor. Digital Exchange uzman grubu “Ölçülmeyen bir pazarlama faaliyeti yapılmamış sayılır” ifadesini kullanırken, Influencer pazarlaması sonrası marka sitesine yapılan ziyaretten işin Google aramasına kadar bir dizi analizin önemi vurgulanıyor. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Milyonlarca dolar harcasanız bile ölçülmemiş, analiz edilmemiş pazarlama çalışmaları bundan çok daha fazla zarar verir” uyarısında bulundu.

 

Markalar yıllık harcama bütçelerinde değerli kalemleri dijital pazarlamaya ayırıyor. Araştırmalara göre reklam bütçelerinin %70’i sosyal medya pazarlama faaliyetlerine harcanıyor. Bugün dünyada 4,5 milyar, Türkiye’de 68 milyon kişi sosyal medya kullanıcısı. Influencer takibi, video izleme, çeşitli hediyeler ve indirimler için pazarlama faaliyetleri de en sık yapılan sosyal medya aksiyonları arasında yer alıyor. Bu rakamlarla birlikte markaların sosyal medya pazarlama faaliyetleri de her geçen gün artıyor. Peki, sosyal medyadaki pazarlama faaliyetinin getirisi nasıl ölçülür? Satış rakamları sadece başarıyı mı yoksa başarısızlığı mı gösterir? Dijital analiz ve raporlama yapılmadan yani sosyal medya pazarlama çalışması ile siteye gelen trafik ve arama motorlarında tanıtılan iş ve hizmet araştırılmadan marka dijital pazarlamadan elde ettiği faydayı ölçemez. Pazarlamada bilgi analizinin değerini vurgulayan şirketlerden biri olan Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara dijital pazarlama faaliyetlerini ölçme konusunda değerli bilgiler verdi.

Birçok Değerli Kriter

Dijital analiz ve raporlama olmadan bir sosyal medya pazarlama çabasının tam olarak ölçülemeyeceğini ve bunun marka için hem olumsuz hem de yanıltıcı sonuçlara yol açabileceğini belirten Digital Exchange ekibi, “Pazarlama çalışmasının başarısı ciro ile ölçülmez. , satılan ürün sayısı veya kampanya ile ilgili yorumlar. Bunun için birçok yöntemin uygulanması gerekir. Veri olmadan bir kampanyanın başarısı ölçülemez. Aslında ölçülmeyen bir pazarlama faaliyeti göz ardı ediliyor.” Veri ölçümü için pek çok kriter olduğunu ifade eden Digital Exchange grubu şu noktaların altını çizdi:

“Yapılacak dijital analiz ve raporlamalarda şu veriler mutlaka yer almalı:

  • Satış sitesine giriş sayısı,
  • Çalışmayı kaç tüketici görüntüledi,
  • Alışveriş için sitede ne kadar kaldığı,
  • Satın alma işlemini resmi siteden mi yoksa başka bir online siteden mi yaptığı,
  • Influencer pazarlamada verilen site telefonunu kaç kişi arar,
  • Çalışanların onlara hangi soru ve sorunları yanıtladığı,
  • Pazarlama çalışması sonrasında ürün ve hizmetin Google’da aranma oranı,
  • Başka hangi iş ve hizmetler de araştırıcılar tarafından yönlendirilmektedir.”

Marka bilinirliği algısı için yapılmalı

Ölçme ve değerlendirmenin pazarlama için sağlıklı sonuçlar verdiğinin altını çizen Digital Exchange Ekibi, “Bir kampanyanın sosyal medyada viral olması, hakkında çok konuşulması ve yorum yapılması pazarlama faaliyetinin başarısının göstergesi değildir. . Bu nedenle influencer seçimi, işin konumlandırılması, pazarlama içeriği, ne zaman ve hangi kanalda en değerli ve hangi kitle için yayınlanacağına karar verme süreçlerinde dijital analizler büyük değer taşır. Influencer’ı tanımak, daha önceki çalışmalarını bilmek ve onun dijital analiz raporlarını görmek değerlidir. Marka farkındalığı ve prestij algısı, pazarlama süreçlerinde rol oynar. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduktan sonra kampanya süresince yapılacak raporlar bir sonraki kampanyanın devamlılığı, bütçenin verimli kullanılması ve marka prestiji algısı açısından değerli katkılar sağlar. Ölçemeyeceğiniz bilgi sizinle ilgili değildir. Dünyanın en değerli kampanyasını yapmış olsanız bile en önemlisi kampanya verilerinin elinizin altında olması.

Tüketiciyi Önemseyen Pazarlama Dönemi

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, pazarlamada Giden ve Gelen yolların olduğunu belirterek, Inbound’un bugün daha değerli bir noktaya ulaştığını söyledi. Pamuk, “Outbound pazarlamada hedef kitleyi analiz etmeden pazarlama yapmanın gücüyle bir kampanya düzenleniyor” diyor Pamuk. Günümüzde markaların pazarlamaya harcadıkları her kuruşun bir karşılığı olmalı. Bunun için pazarlanacak kitleyi tanımak, marka prestiji oluşturmak ve uygun bir müşteri deneyimi yaratmak gerekiyor. Bunların en temel yolu ise inbound pazarlamadır. Güçlü bir SEO içerik oluşturma aracınız, arama motoru pazarlaması, landing page, içerik ve sosyal medya gücünüz varsa, inbound pazarlamada avantajınız var demektir. Tüm bunları yapabilmek için dijital raporlama, ölçüm ve değerlendirmeye ihtiyacınız olacak.”

Verileri Pahalı Hale Getirmek

Web sitesi trafiğinin günümüzde rahatlıkla görülebildiğini anlatan Pamuk, “Önemli olan pazarlama faaliyetinizin öncesi ve sonrası rakamları analiz etmek. Bunun gibi

-İşbirliği yaptığınız Influencer gerçek bir kişi mi?

-Satış oranları ne kadar yüksek,

-Hedef kitle kampanya hakkında ne düşündü?

– Arama sonuçlarında marka algısının nasıl ele alındığı gibi sorulara cevap verilerek kampanyanın sağlıklı yürütülmesi noktasında veriler elde edilir. Bu da markanın bir sonraki kampanyasının henüz fikir aşamasındayken sağlıklı bir şekilde doğmasını sağlar, markanın daha fazla trafik kazanmasını, prestijini artırmasını ve satış sayesinde ekonomik başarıyı yaşamasını sağlar. Ölçebildiğiniz ve işleyebildiğiniz veriler kadar büyüyebilirsiniz. Pazarlamada bu unsuru unutmadan hareket etmenin en gerçek yoludur. Bu sayede doğrudan satış odaklı olmayıp müşteri ile bağ kurmaya hizmet eden sosyal medya pazarlaması, e-posta gönderimi, sosyal medya paylaşımları, blog sayfaları gibi bilgilendirme faaliyetleri ve pazarlama faaliyetlerinin gücü artırılmaktadır. ölçüldü. Ona göre bütçe hatasız kullanılmaya başlanıyor” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu